-->

TEMPAT PENYEMBAHAN SYAITAN DITEMUI DI MONTENEGRO DI WILAYAH QUINDIO,COLOMBIA

Dunia baru ini digembarkan dengan satu pembukaan tempat tinggal penyembahan syaitan lucifer yang bertempat di Satu lokasi Montenegro di Quindio Negara Colombia.

Tempat tinggal Penyembahan Syaitan Luvcifer tersebut di rasmikan pembukaannya pada 12 Januari 2016 yang terlepas.

Ramai netizen berasumsi serta mengutuk bahawa ianya adalah kekufuran yang riil untuk semua masyarakat negara Colombia yang rata - rata nya ialah penganut agama Kristian.

Disebalik kemarahan serta kutukan beberapa netizen itu seseorang individu yang mengishtihar dianya sebagai tukang sihir mengakui buka tempat tinggal beribadah itu untuk penyembah lucifer.
Víctor Damián Rozo maupun nama sebenar Héctor Londoño Villegas, menuturkan bahawa pembinaan tempat penyembahan syaitan itu mengonsumsi kos sejumlah USD200, 000. 00 serta memngakui bahawa dana yang diperolehi kebanyakkan yaitu dari luar negara dari pelbagai tempat.

Tempat penyembahan itu diberi nama " The Luciferian Seeds Of Light Temple ".

Walaupun begitu, Carlos Eduardo Osorio, Datuk Bandar Quindío, serta ketua biskop berdekatan Armenia, Pablo Emiro Salas, menghimpit serta mengecam bahawa pengamal ajaran syaitan serta masyarakat pemula mesti sedar bahawa fahaman serta keyakinan yaitu dilarang dibawah perlembagaan negara itu.

Rozo kemudiannya tampak membalas hujah itu dengan menyebutkan bahawa apa yang disembah mereka yaitu Lucifer, malaikat yang diusir keluar dari syurga, bukanlah syaitan.

Walaupun begitu, laporan majalah tempatan Crónica del Quindío tmenyifatkan Rozo sebagai sesat dengan menyebutkan bahawa beliau memakai pelbagai lambang syaitan, seperti Sigil Baphomet serta salib terbalik yang mengacu pada lambang kesyaitan yang riil serta bertentangan dengan symbol keagamaan Kristian yang diamalkan di negara itu sebelumnya ini.

Jadi laporan akhba di negara itu melaporkan Rozo pernah bikin ritual pengorbanan yang mana bertentangan dengan etika - etika kemanusiaan termasuk juga dianya.


Rozo ikut menuturkan dalam wawancara dengan media negara itu menyebutkan bahawa dia begitu kaya, serta senang mengembara serta dia sudah banyak terima banyak sumbangan dari pelbagai pihak yang mana tak di ketahui sumbernya.

Dalam satu cuplikan majalah beliau menyampaikan
 " Saya tak ajukan pertanyaan bila mereka (penyumbang) yaitu dari kartel Sinaloa atau Zetas, Ramai yang menghubungi saya serta ia begitu sulit untuk tahu sama ada ianya mereka maupun bukanlah ".

Dalam satu lagi fakta Rozo ikut menafikan bahawa beliau yaitu pendusta agama yang tamakkan uang semata - mata. Ini kerana beliau tak terima pengemis sebagai pengikut beliau serta
terima orang yang paling berkuasa di negara itu sebagai pengikut.
Apa yang mengagetkan Rozo ikut menyebutkan untuk menjanjikan kekayaan serta Kenikmatan nafsu Sex yang Banyak untuk beberapa pengikutnya. Beliau memberi akan tidak lakukan pengorbanan didalam tempat tinggal tempat penyembahan itu atau service nafsu didalam tempat menyembahan itu. 

Saat ini Rozo tengah dalam rencana jangkaan jadi tuan tempat tinggal pada konvensyen pengikut Beelzebub yang bakal diselenggarakan dalam sebagian bln. mendatang. 
Berikutan pembukaan tempat tinggal penyembahan ini dapat ikut memperoleh kecaman serta pelbagai reaksi yang kuang mengasyikkan orang ramai dari semua dunia kerana ianya terang serta jelas - terangan bertentangan dengan pegangan agama yang diyakinii oleh masyarakat semua dunia. 

Kebimbangan orang ramai mengenai pemesongan ajaran agama yang bisa menyesatkan ikut disuarakan oleh sebagian petubuhan serta aktivist keagaamaan dari pelbagai pihak. 


Gereja setan di Kolombia atau Colombia ini begitu demikian indah, terdapat banyak patung serta lukisan-lukisan berupa setan serta salib terbalik adalah lambang paling mencolok dari gereja setan ini. 

Satan of Church atau Gereja setan yaitu satu tempat pemujaan beberapa orang beraliran LaVeyan Satanisme. Di mana LaVeyan Satanisme sendiri sesungguhnya tak melibatkan " penyembahan setan " dengan cara literal maupun penyembahan berbentuk tuhan mapun dewa apa pun. Hal semacam ini tak lain adalah satu filosofi ateistik yang memakai ciri-ciri Setan tak lain hanya adalah lambang yang mewakili kebanggaan, keduniawian, kebebasan, pencerahan, kebijaksanaan, serta kosmos. Selebihnya LaVeyan Satanisme juga tak mempunyai rencana meyakini ada supernatural maupun mantra-mantra berbentuk apa pun. 

Menurut wikipedia Gereja Setan (bhs Inggris : Church of Satan), seperti yang disibakkan pada buku The Satanic Bible yang ditulis pada th. 1969 oleh Anton LaVey, yaitu satu organisasi yang berdedikasi pada penerimaan jasmaniah manusia (Man's carnal self). LaVeyan Satanisme (dikenal juga sebagai Ateistik Satanisme atau Satanisme moderen), yang juga adalah satu filosofi yang didirikan pada th. 1966 oleh Anton LaVey serta terkodifikasi dalam The Satanic Bible pada th. 1969, satu filosofi yang didasarkan pada Individualisme, Epicureanisme, Sekularisme, Norma Egoisme, serta Memuja diri sendiri (self-deification), serta mempunyai pandangan dunia yakni Naturalisme, Sosial Darwinisme, serta Lex talionis. 

sumber : trendingtoopik.com